תאורה לצמחים בבית: כל מה שצריך לדעת

(וגם: מה כבר לא רלוונטי...)

הקדמה: צמחים, שמש והתפתחות בריאה

רגע לפני שנגע בתאורה לצמחים, קרינה, מיקרו-איינשטיין ועוד, נבין למה הצמח צריך אור.
במשפט אחד אפשר להגיד שהאור הנכון הוא כמו מזון עבור הצמח.
תאורה בריאה לצמח מסייעת לו להשלים את תהליך הפוטוסינתזה. התהליך הזה הוא הכרחי לצמיחה וההתפתחות שלו.  כשהתהליך הזה מתבצע בצורה טובה אנחנו נזהה עלים ירוקים יותר, פרחים בריאים יותר ובאופן כללי צמח חיוני וריחני יותר.
אבל כל זה לא יוכל לקרות לצמחים הגדלים בתוך חללים סגורים כמו בתים, משרדים, חנויות, אולמות תצוגה וחללים משותפים. גם אם נאיר את החדרים האלו בעשרות פלורוסנטים ופרוז'קטורים עוצמתיים.  זאת מאחר ובאור השמש יש תכונות (קרינה מסויימת) שלא קיימת במנורות רגילות. זה מה שהפך את תחום התאורה לצמחים בבית לאתגר אמיתי.

פוטוסינתזה - תאורה לצמחים

מושגים שצריך להכיר בתאורה לצמחים בבית

כשאנחנו מדברים על תאורה לצמחים בבית או בכל חלל אחר, עלינו לנטוש כמה מושגים מעולם התאורה שאנחנו מכירים ולסגל כמה מושגים חדשים. זאת מהסיבה הפשוטה: הצמחים מזהים תאורה בדרך שונה מאיתנו. בעוד אנחנו מדברים במושגים של וואט, לומין וכדומה, את הצמחים מעניינת הקרינה המתאימה להם, וכמובן הגוונים של האור. בעוד אנחנו רוצים את האור שלנו כלבן או צהוב, בדרך כלל. 
ראשית, נעדכן אתכן שאם הנושא מעניין אתכם, יש לנו מאמר שלם העוסק רק בהסבר על המושגים. למעבר למילון המונחים לתאורה לגידול צמחים – לחצו כאן.

וואט – יחידת מידה של הספק חשמלי
לומין – יחידת מידה לשטף האור. אנחנו משתמשים בו כדי למדוד ספקטרום של הארה. אבל(!) הארה הנראית לעין האדם.
הצמח, כלל לא מבין בוואט או לומין. מדובר בקשת אחרת של עוצמות וגוונים.
מיקרו איינשטיין (נקרא גם מיקרו מוהל) –  שטף האור המכיל קרינה למטר מרובע. זוהי מידה נכונה לבדיקת היעילות של האור על הצמח. הטווח שבו הצמחים נהנים וניזונים מהאור הוא בין 800-1400 מיקרו איינשטיין למטר רבוע בשניה.

אלו רק תמצית של המושגים, אבל אנחנו יכולים להבין מכאן שיותר או פחות וואט במנורה זה לא מה שיצמיח טוב יותר את הצמחים שלכם. ועל כן עלינו לשים לב לנתונים אחרים כשמחפשים תאורה לצמחים בבית.
במנורות, או נורות, שאנחנו מכירים וקונים לעצמינו הביתה יש עוצמות גבוהות בתחום הלבן של האור. מה שהופך אותן ללא יעילות עבור הצמחים שלנו.
הצמחים זקוקים לאור בגוונים נוספים. כידוע, אור השמש מורכב מהרבה מאוד גוונים שאנחנו בקושי מצליחים להבחין בינהם.

נורה חליפית למכשיר Wekah Sun
מנורה לגידול צמחים חכמה וחסכונית

עד היום החיים של מגדלי הצמחים היו לא פשוטים

כדי להגיע לרמות הקרינה שהצמח יכול להפיק מהם משהו היינו צריכים לחזק את המנורות ולייצר אותן עם וואט גבוה מאוד. לדרך הזו היו שני חסרונות בולטים וחשובים:
1. צריכת חשמל שכואבת בכיס. ככל שההספק החשמלי של המנורה עולה כך חשבון החשמל שלנו עולה.
2. טמפרטורות עולות בסביבת הצמח. מנורה עם וואט גבוה מייצרת חום גבוה בסביבתה, דבר שהיה מחמם ומייבש את הצמח. כדי להלחם בחום היה צורך להציב מאווררים כדי לצנן מעט את האזור – מה שמחזיר אותנו לסעיף 1 – צריכת החשמל הגבוהה. 
לעיתים היה צורך להוסיף גם אוהלים סגורים לצמחים מאחר והאור החזק והחום הנפלטים מהמנורה היו מפריעים בבית. בקיצור, לא יפה ולא הכי יעיל. כדי להאיר צמחים בתוך הבית היינו בעצם… הופכים את הבית.

ואז הגיעה אלינו טכנולוגיית הלד (LED)

החידוש הגדול שהביאה הטכנולוגיה הזו זה צריכה נמוכה חשמל גם לתאורה בעוצמה גבוה. יחד עם זאת גם בלי צורך להתחמם. על זה תוסיפו את העיצובים היפים, הקטנת גופי התאורה ועוד. לגדל צמחים בעזרת תאורה לצמחים בבית מעולם לא היתה פשוטה יותר!  המשיכו לקרוא עוד קצת כדי להבין יותר. 
מנורות וקה סאן אנחנו משלבים את כל הגוונים שהצמח צריך

אז איזה גוונים של אור טובים לצמחים שלנו?

הגענו לחלק המעניין…
יש 3 צבעים עיקריים שהשילובים בינהם יוצרים המון גוונים חיוניים לצמחים. גם אנחנו בגרין אוקסיג'ן ייצרנו את המנורות שלנו בשלושת הצבעים האלו בסדרת 'וקה סאן' לטובת מי שרוצה לגדל בצורה יותר מקצועית.

האור הכחול – מעודד צימוח. האור הכחול מייצר כלורופיל בעלים של הצמח דבר שמאוד בריא בשלבים הצעירים שלו, ומאפשר לו להתחזק ולקבל מראה בריא.

האור האדום – מתאים יותר לשלב הפריחה. האור האדום חשוב גם בשלב הצימוח אבל הרבה יותר יעיל לפני שלב הפריחה. כלומר בהוצאת הניצנים של הצמח.  שלב זה נקרא שלב ההתמיינות.

נדגיש: הצמח צריך את שלושת הגוונים האלו כל הזמן. לבן אדום כחול. מה שמשתנה לפי השלבים בצמיחה שלו זה המינונים של כל גוון. כך, אגב, נוצרים הצמחים העונתיים. הגוונים באור השמש משתנים לפי עונות השנה. אנחנו כאמור לא מבחינים, הצמחים – מאושרים! 

וקה סאן היא הדבר הטוב ביותר שיכול לקרות לצמחים שלכם

וקה סאן היא סדרה שלמה של פתרונות תאורה לצמחים בבית, במשרד ובכל מקום שתרצו.
היא חסכונית בחשמל ויעילה מאוד לגידול הצמחים.
את הנורות ניתן להשיג באחת משלושת הצבעים: אדום, כחול או לבן (טבעי)
הכחול והאדום, בדיוק כמו שקראתם פה למעלה, מתאימים יותר לשלבים מסויימים של הצמחים, ומכילים בתוכם גם את הגוונים האחרים פשוט במינונים נמוכים יותר.

הנורה בעלת האור הלבן והטבעי שפתחנו (ראו בתמונה) מכילה שילוב של כל הגוונים שהצמח צריך במינונים מדוייקים. מהצבעים הללו, המנורה החכמה (וקה סאן סמארט) יודעת להרכיב לצמח את כל הגוונים שהוא צריך. והתוצאות…. מצויינות!

במנורות השונות בסדרת וקה סאן (מבית גרין אוקסיג'ן) שתרכשו הבחירה הטבעית ביותר היא בגוון הלבן והטבעי. הוא משתלב הכי טוב בבית, הוא מתאים לכולם- גם למי שאין הרבה ידע על גידול צמחים. 
אם אתם כבר מנוסים מספיק, תוכלו לרכוש גם נורות בצבעים האדום והכחול.

הנה חלק מהיתרונות הבולטים של מוצרי וקה סאן:

אחרי שחפרנו, בואו נתחיל לגדל!

זרעים כמובן

רצוי להשתמש בזניי auto flower או שרגישותם למחזור אור פחותה

עציץ ואדמה בריאה

תוכלו לברר ולרכוש את סוג האדמה בכל משתלה שתמצאו

מנורת וקה סאן!

כאן תוכלו לרכוש לכם אחת כבר היום!

תאורה לצמחים בתוך הבית

הדרכה קצרה על המנורה

תקבלו אותה מאיתנו בחינם מיד עם הרכישה או מתי שתצטרכו

השקייה

גם על זה תוכלו להתייעץ איתנו או עם כל גנן מתחיל...

הזנה מתאימה (דישון)

גם כאן נוכל לסייע לכם.

אתם מוזמנים לפנות אלינו בשאלות והתייעצות בכל זמן,
כאן באתר וגם בעמוד הפייסבוק שלנו!

הרבה יותר כיף לגדל בעצמכם.
בהצלחה! 

צוות  green oxygen   מבית וקה טכנולוגיות בע"מ